Ik ga op reis en mijn mee... - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Anouk Hienekamp - WaarBenJij.nu Ik ga op reis en mijn mee... - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Anouk Hienekamp - WaarBenJij.nu

Ik ga op reis en mijn mee...

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 Februari 2014 | Nederland, Dordrecht

Ik ga naar Kameroen, en neem mee...
Hoi allemaal,

Op 28 maart vertrek in naar Kameroen, Bamenda. Ik ga daar met 8 meiden stage lopen.
Mijn vriendinnen Dewi, Emily en ik doen alle drie de opleiding MBO-onderwijsassistenten .De anderen volgen de MBO-opleidingen gezondheidszorg, pedagogisch en maatschappelijke zorg. We kennen elkaar nauwelijks, maar dat zal de komende tijd wel veranderen.
Als onderwijsassistenten gaan we op verschillende scholen werken. In Mbingo is een school voor dove kinderen, in Njinikom op een reguliere school en op een school voor kansarme kinderen.
We leren nu ook gebarentaal.
De scholen daar komen te kort aan materialen, vooral aan sportspullen. Daarom zou het leuk zijn als voor de scholen materialen kunnen meenemen, waar de kinderen veel baat bij hebben.

Ik wil jullie vragen of je toevallig een aantal van deze spullen hebt (zie hieronder), en die aan mij wilt schenken. Als je dit niet hebt, maar me wel wilt helpen, is een bijdrage ook welkom.

Wil je me volgen in deze periode, dan kan dat. De informatie staat hieronder vermeld. Ik heb er erg veel zin in.

Alvast bedankt,

• Rekenspelletjes*
• Spelletjes*

* Alleen met plaatjes en/of in het Engels

Geld:
• CFA-frank De Coopération financière en Afrique centrale franc, of CFA franc BEAC
o Kameroen
o Centraal-Afrikaanse Republiek
o Tsjaad
o Congo-Brazzaville
o Equatoriaal-Guinea
o Gabon

• Euro
o om daar verf te kopen om het klaslokaal te versieren.
o om daar te kopen waar behoefte aan is.
Medisch: (misschien ongebruikt en verloopt het bijna)

• Deet

Even navragen bij mij. ….. t.n.v. A.R.A. Hienekamp Dordrecht
Skype:
anoukhienekamp
Facebook:
Website: aanmelden voor de nieuwsbrief is nu al mogelijk!
Adres:
The St. Martin de Porres Catholic General Hospital,
P.O. Box 16, Njinikom,
North West Region,
Republic of Cameroon.
Mijn school in Dordrecht
In Samenwerking met:
Grote bedragen doneren, of vrijwilliger worden?

De Stem van Dordt 15-jan 2014
Dordtse studenten gaan de lokale bevolking in Bamenda helpen in onder meer ziekenhuizen en scholen.
DORDRECHT - Acht studenten van het Da Vinci College in Dordrecht gaan eind maart naar Bamenda in Kameroen om daar stage te lopen.
Ze gaan onder meer in ziekenhuizen en op scholen de lokale bevolking helpen. Dordrecht heeft een stedenband met Bamenda.
Vrijdag 28 maart is het zover. Dan gaat een groep studenten naar Bamenda, vertelt André Schoonhoven, coördinator International Office van het Da Vinci College.
“Een drietal volgt de opleiding Verpleegkunde, drie studenten volgen de opleiding tot Onderwijsassistent en daarnaast nog twee studenten, Pedagogisch en één Maatschappelijke Zorg. Allemaal zorg- en welzijn dus.
Zij gaan meehelpen in een ziekenhuis, bij een weeshuis en een school, bijvoorbeeld.
Het is gewoon een stage, net als in Nederland, maar dan in een andere omgeving. Waardoor je kansen krijgt die je anders niet zou krijgen. Het zijn uitdagende omstandigheden; de kans om te leren is heel groot.”
De studenten blijven tien tot twaalf weken in Kameroen. “Het zal een hele schok zijn om in zo’n andere cultuur terecht te komen, maar de studenten worden goed begeleid en hun veiligheid staat voorop.
Er gaat ook een docent techniek mee, die gaat kijken wat de mogelijkheden daar zijn op het gebied van Bouw en Techniek. Want we merken dat daar vraag naar is vanuit de mensen in Bamenda.
Het moet een duurzaam project worden. We gaan er van uit dat dit de eerste stap is in een meerjarige samenwerking”, aldus André Schoonhoven.

• 14 Maart 2014 - 10:19

Ellen: